Emanuel Karlsten: Branschen behöver mer samarbete – och enklare lösningar

Emanuel Karlsten, redaktör på Dagen, intervjuas i samband med TU:s Think Tank den 27/8. Karlsten berättar om hur Dagen arbetar för att utveckla sin produkt, var han finner inspiration och vilka möjligheter han ser till utökat samarbete inom branschen.

3 responses to “Emanuel Karlsten: Branschen behöver mer samarbete – och enklare lösningar

  1. Jag blir så trött på alla webbkillar som tjatar om detta nya, hur stort det är, hur det förändrar allt, hur bra allt kommer att bli, hur fel gammelmedier är och framför allt hur fantastiskt detta Mindpark AB är.

    Men sanningen är ju att ingen annan än AB gör pengar på webben.

    Och framförallt inte Mindpark: http://allabolag.se/5567407597

  2. Mmmm..vad hände med dom vattentäta skotten mellan redaktion och annonssidan.
    En redaktör som bara tänker på pengar, teknik och annonser!?!?
    Ska inte en redaktör liksom vara helt på artikel/reportage/allmännyttans sida???
    Jag kanske har fel, men ändå intressant

    Mj

  3. Jonas: Jag hoppas jag inte får det att framstå som att det digitala är nytt. Eller att Mindpark är ett bolag som ska tjäna pengar (de har lagt ner, och var, vad jag förstod, en plats där nya idéer skulle smidas så att dess ägare skulle kunna tjäna pengar på andra sajter).
    Det finns många exempel på de som lyckas tjäna pengar på webben. Jnytt är ett (mindre och lokalt) exempel.
    Men oavsett om det inte fanns några exempel – vad är det som säger att vi inte skulle kunna tjäna stora annonspengar när fler än någonsin läser våra webbsidor? Massor av folk, annonsplats = inga pengar. Hur får du det att gå ihop?
    I min värld handlar det bara om att vi misslyckats testa (inte tänka) nytt.

    MJ: De vattentäta skotten försvann när chefer använder argument som ”det tjänar vi inte pengar på” när frågan om redaktionell utveckling på nätet ställs.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s