TU om design som konkurrensverktyg på Moderna Museet. Kom!

Mouse NYT

Tidningsdesign är högaktuellt med tanke på flera undersökningar som visar att unga alltmer ser sina medieprodukter som accessoarer.

I ett samarrangemang med designbyrån Hjärta Smärta kommer TU diskutera designens funktion och betydelse för dagspressen på Moderna museet 22 oktober. Då får Stockholm celebert besök av den amerikanska art directorn Ruth Ansel. 

Ruth Ansel har mer än 50 års erfarenhet av yrket. Efter starten som Harper’s Bazaar yngsta ad någonsin på 60-talet, har hon bland annat arbetat på Vanity Fair och the New York Times Magazine. Alltid tillsammans med de största fotograferna (Avedon, Hiro, Arbus, Leibovitz) och redaktörerna (Tina Brown, Diana Vreeland). 

Ruth Ansel kommer att hålla en föreläsning, ”IMAGE AS LANGUAGE” och efteråt blir det panelsamtal bland annat om på vilket sätt dagspress kan använda design och tydlig personlighet som ett konkurrensmedel?

Panel:
Jan Gradvall, Journalist, Samtalsledare
Anna W thurfell, Formchef SvD.
Olle Lidbom, Medieanalytiker
Anja Cronberg, Chefredaktör Vestoj
Stefania Malmsten, Art director och grafisk formgivare
David Hägglund, Art Director, franska Vogue, Conde Nast

I samband med detta har Hjärta Smärta producerat en publikation om Ruth Ansel. Redaktör: Ika Johannesson.

Tid: 17:00-19:00 – med efterföljande mingel

Plats: Moderna Museet, Stockholm

Biljetter: Släpps måndag 12/10 och finns att köpa via Ticnet för 250 kronor. TU har ett antal reserverade platser. Hör av er till Lena Victorin, TU.

        Ruth Ansel

Ruth

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s