Malin Adolfsson: Reklam, publicering

Malin Adolfsson, 16, från Umeå, är TU:s andra gästspanare i Tokyo. Hennes första blogginlägg är en fundering från besök på teleoperatören KDDI:s Designing Studio och Sony Showroom.

***

KDDI och Sony är två japanska företag som håller på med bland annat mobiler. De använder sig av olika reklam med kändisar, posters, reklamfilmer och showrooms.

Att se showroomen var riktigt coolt.  Ett hus med många olika mobiler, men det som gjorde att det var så skoj var att de hade nya applikationer som fanns i olika mobiler och detta var bara för att visa. Att man fick testa många olika applikationer och se hur de verkligen fungerade gjorde att det blev skoj att vara där. En annan bra grej var att man fick se en av deras reklamkampanjer och i reklamen hade de använt sig av en jättepopulär grupp och ett badkar. Badkaret fanns i byggnaden och många fans kom dit för att fota och röra vid den.

Jag tror att i Sverige att detta är något att tänka på. På hur gör man för att nå fram till sina kunder. Borde man kanske ändra lite i hur man arbetar idag, och se vad som drar mest just nu och vad som inte gör det?  Hur skulle det bli om man använde en känd musikgrupp i en av reklamerna? Sådana här showrooms är riktigt intressanta för att man fick testa olika saker och visa alla eller de flesta mobiler som finns idag.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s